A gazdasági megújulás, lendület, a tartós motiváció és a teljesítmény növekedése attól függ, hogy vezetőként hogyan keretezhető át ez az időszak: mennyire képes a vezető világossá tenni a célokat, az irányokat. Mennyire tudja rendszerbe foglalni, strukturálni a célokat, miként veszi figyelembe a csapata, a munkatársai motiválásában azokat a pszichológiai és neurobiológiai tényezőket, amelyek alapvetően befolyásolják [...]
Túl vagyunk az év végén, indul az új üzleti év. Ez a számvetés és a következő év tervezésének az ideje. Vezetőként fontos tudnunk azt, hogy vállalkozásunk idén hogyan teljesített az előző évhez és a terveinkhez képest. Ezek az adatok segítenek a jövő évi tervezésnél is, ezért nagyon fontos, hogy az évzárást és a következő időszak [...]
A szociálpszichológiai kísérletek számos érdekes tanulságot hordoznak magukban, amelyek alkalmazhatóak a szervezetek világában is. Ezek a kísérletek arra is rávilágítanak, hogyan formálhat bennünket a társas közeg, ahol dolgozunk. Az alábbiakban egy 1950-es években elvégzett kísérletet mutatunk be, ami egy amerikai nyári táborban zajlott. A szociálpszichológiai elméletek megértése nemcsak érdekes, hanem elengedhetetlen a modern [...]
Ha vállalkozóként hosszabb távra tervezel, és szeretnél egy olyan vállalkozás tulajdonosa lenni, amelyik magát világosan pozicionálva képes megfelelni a folyamatosan változó piaci kihívásoknak, elengedhetetlen egy világos vállalati és vezetési stratégia, jövőkép kialakítása. Egy hosszabb távú, konzisztens vállalati stratégia kialakítása azért kulcsfontosságú, mert ez adja meg egy cég működésének irányát, annak kereteit és stabilitását, [...]
Minden vezető álma, hogy egy olyan, jól működő csapatban dolgozzon, ahol mindenki „egy hullámhosszon van”. Ez a kifejezés mostanra már nem közhely vagy metafora, mert az agykutatás legújabb eredményei szerint valóban létező, mérhető neurális jelenségről van szó. Ez a felfedezés új perspektívát nyit a munkahelyi együttműködés, a vezetés és a csoportdinamika vagy a csapatok működésének [...]
Egyre több kutatás mutat rá, hogy a dolgozók mentális jólléte közvetlenül befolyásolja a vállalat eredményességét, a termelékenységet és az általános munkamorált. Azok a szervezetek, akik időben felismerik, hogy a munkavállalóik támogatása nem csak jó marketing, hanem szükséglet, nemcsak a munkavállalóikat védik, hanem saját működési stabilitásukat is erősítik. Néhány évtizeddel ezelőtt még kérdőn pislogtak [...]
Az Országgyűlés előtt számos olyan törvényjavaslat tárgyalása van folyamatban, amelyek munkaügyi tárgyú jogszabályok módosítását célozzák. A jelen írásban tárgyalt javaslatok egyelőre még csak tervezetek, ettől függetlenül érdemes végignézni, milyen irányú törvényhozási változások vannak napirenden. Harmadik országbeli állampolgárok foglalkoztatásának kollektív szerződéshez kötése T/12739. szám alatt került benyújtásra az Országgyűlés elé a munka [...]
Marketingguruk hada kínálja szolgáltatásait és egy – legfeljebb két – nap alatt a vállalkozó minden gondját megoldó tréningjeit. Az alábbiakban vállalkozóként – és nem utolsósorban vevőként, megrendelőként – e téren szerzett tapasztalataimat osztom meg önökkel. Csak viszi, vagy hozza is a pénzt? Mitől jó a jó reklám? A marketingnek az a feladata, [...]
Minden vállalkozás alapja a piac és a vevők. A vevők a meglévő problémáikra a mi megoldásainkat választják, mi pedig vállalkozóként pénzt keresünk a megoldással. Ehhez azonban pontosan kell ismernünk a vevőinket, a problémáikat, és azt, hogyan és milyen megoldásért hajlandóak fizetni. A vállalkozás ideális vevőinek meghatározása Ahhoz, hogy minél jobb megoldást tudjunk [...]
Amikor valaki több, eltérő elvárásnak próbál megfelelni, szerepkonfliktus alakulhat ki. Az ebből kialakuló feszültség hatással lehet az egyén teljesítményére, a másokkal való viselkedésére, sőt, akár a mentális egészségére is. Nézzük meg, hogy mit értünk szerepkonfliktus alatt, miért fontos, hogy időben felismerjük! A szerepkonfliktusok hátterében gyakran olyan finom, mégis erőteljes pszichológiai ütközések húzódnak meg, [...]