Intelligencia a munka világában

Intelligencia a munka világában

Minden csapattagban különböző erősségek és potenciálok rejlenek, amelyek megfelelő felismerése és hasznosítása jelentősen növelheti a szervezeti hatékonyságot. A munkahelyi környezetben különösen fontos felismerni és tudatosan alkalmazni ezeket az intelligenciatípusokat, hiszen ez nemcsak az egyéni fejlődést támogatja, hanem hozzájárul a csapatok harmonikusabb működéséhez és a szervezeti célok hatékonyabb eléréséhez is.   A vezetői szerep komplex feladatrendszerét [...]
Read more
Információbiztonság – ami nélkül lehet vállalkozni

Információbiztonság – ami nélkül lehet vállalkozni, de nem érdemes

Informatikai biztonság? Információbiztonság? Bár ezek a fogalmak rendkívül hasonlónak tűnnek, mégsem ugyanazt jelentik. Az információbiztonság tartalma ugyanis jóval szélesebb, hiszen nem elég, ha csak az IT-eszközeink biztonságára ügyelünk. Törekedni kell adataink magas szintű védelmére is, tenni azok sérülése, megsemmisülése, jogosulatlan megszerzése, módosítása és tönkretétele ellen.   Senki számára sem újdonság az a sommás megállapítás, hogy [...]
Read more
A döntéshozás evolúciója a szervezetekben

A döntéshozás evolúciója a szervezetekben

A döntéshozási stratégiák az elmúlt két évtizedben gyökeresen megváltoztak. A tudományos és technológiai fejlődés, a digitalizáció és a globalizáció hatására a szervezeti döntéshozás is újradefiniálódott. A gyorsabb kommunikáció és az információ könnyebb elérhetősége révén a vezetői és az alkalmazotti réteg szerepe egyaránt átalakult. Mára már nem csupán a felső vezetői kör dönthet, ez minden szinten [...]
Read more
Vállalkozás indítása

A vállalkozás indítása: probléma, ötlet a megoldásra, validálás

Minden vállalkozás alapja egy valós, létező probléma, és egy ötlet. Éspedig a te vállalkozói ötleted, amivel a felmerülő problémára megoldást adsz. Az általad adott megoldás lesz az, aminek a megvalósításával vállalkozóként ideális esetben pénzt keresel majd. Az első, amit ki kell találnod az, hogy mit szeretnél csinálni. Egy felmerült problémára milyen terméket, vagy szolgáltatást adsz [...]
Read more
Ügyfélszemlélet a gyakorlatban

Ügyfélszemlélet a gyakorlatban

A vásárlói döntések mögött rejlő igények feltérképezése versenyelőnyt jelenthet. Különszámunk Az ügyféligények fontossága, azonosítása és kiszolgálása témában eszközöket, példákat és stratégiai tanácsokat kínál az igények elemzésére és eredményes kiszolgálására.   Az ügyféligény a vállalkozás fejlődésének motorja   Egy vállalkozás sikerének egyik legmeghatározóbb tényezője az ügyfelek igényeinek pontos megértése és tudatos kiszolgálása. A piac visszajelzéseit elemezni, [...]
Read more
A kockázatok kezelése nem opció – hanem versenyelőny

A kockázatok kezelése nem opció – hanem versenyelőny

Ismeri a szervezete valódi kockázatait? A Kockázatok.hu egyedülálló adatbázisra és átlátható menedzsmentfunkciókra épülő webalkalmazás, amellyel akár egyetlen elkerült probléma is bőven megtérítheti ráfordításait. Cikkünkből kiderül, hogyan előzhetők meg a meglepetések.   Miért van szüksége minden szervezetnek egy jól felépített kockázatkezelési rendszerre?   A legtöbb szervezet úgy gondolja, ismeri a kockázatait – aztán jön egy váratlan [...]
Read more
A KPI-k bevezetése akkor szolgálja érdemben a döntéshozatalt, ha azok mérhetők, ellenőrizhetők, és valós összefüggést mutatnak a működési hatékonysággal

Mikor, miért, hogyan és milyen KPI-ket használj?

A KPI (Key Performance Indicator, Kiemelt, vagy Kulcs Teljesítmény Mutató) egy olyan előre meghatározott mutatószám, amelynek használatával hatékonyan nyomon tudod követni, és mérni egy vállalkozásodban kitűzött cél elérését.   A KPI-k olyan mutatók, amelyek segítenek számodra betekintést nyújtani a vállalkozásod alapvető pénzügyi és működési mutatóiba, amelyeket jól értelmezve hatékonyabbá, eredményesebbé tudod tenni céged működését. A […]

Read more
mesterséges intelligencia a hazai cégeknél

A mesterséges intelligencia a hazai cégeknél

A legbiztosabb a vállalkozói világban is a folyamatos változás. E látszólagos ellentmondás ékes bizonyítékai a mesterséges intelligencia üzleti felhasználásában rejlő lehetőségek, illetve az ezek kiaknázásának feltétele, a vállalkozások képessége a gyors tanulásra. Az „aki kimarad, az lemarad” elv jegyében nézzük meg ezt könyvelő szemmel!   A mesterséges intelligencia – és az azzal számszerűsíthetően is elérhető [...]
Read more
munkaerő-kiválasztás

A munkaerő-kiválasztás és képzés logisztikai problémái kkv-k esetében

Hazánkban a vállalkozások többségénél alkalmaznak munkavállalót. Kérdésként merülhet fel, hogyan válasszuk ki a megfelelő munkaerőt, és mit kell azért tenni, hogy a fluktuáció minél alacsonyabb legyen. Első lépésként azt kell tisztázni, hogyan lehet munkaerőt találni. Erre többféle megoldás jöhet szóba. Az első, hogy hirdetés útján keresünk munkaerőt, amelynek előnye, hogy a vállalkozás határozza meg a [...]
Read more
Vezetői stresszkezelés

Vezetők és a stresszkezelés: a munkatársaknak is továbbadható coping technikák

A vezetői szerepkörben különösen fontos a stresszkezelési kompetenciák fejlesztése, hiszen ez nem csak az egyéni teljesítményt befolyásolja, hanem a teljes szervezeti kultúrára és a csapat mentális egészségére is hatással van.   A modern munkahelyi környezetben a stresszkezelés és a mentális egészség támogatása már nem holmi úri huncutság vagy luxus, hanem alapvető szervezeti felelősség, amely közvetlen [...]
Read more