Egy új terméknél vagy szolgáltatásnál kevés, ha csak mi gondoljuk azt, hogy jó. A vevők elvárásainak kell, hogy megfeleljen. Ezért sok esetben a legjobb, ha őket kérdezzük meg arról, hogy milyen legyen az új termék. A rugalmasság és az adaptáció képessége kulcsfontosságú a sikeres termékfejlesztés és piacra vitel szempontjából. Az árbevétel mekkora részét adják [...]
A visszajelzés fogalmához sokszor negatív dolgokat társítunk: minősítés, értékítélet, kritika. Ahhoz, hogy feloldjuk ezeket a félelmeket egy szervezetben, fontos, hogy az ott dolgozók megtanulják a visszajelzést megfelelően adni és fogadni is. Nézzük meg, hogy hogyan adnak a profik feedbacket és hogyan reagálnak arra! A feedback, vagyis a visszajelzés során információt adunk valakinek a viselkedésével [...]
Természetes, hogy időnként hibázunk. Ilyenkor nagyon sokszor nem maga a hiba a fő probléma, hanem a panasz rossz kezelése, figyelmen kívül hagyása. Hogyan előzhető meg mindez? A következő lista segít abban, hogy egy panaszt úgy tudjunk kezelni, hogy az ügyfelek lehetőleg ne negatív élményként éljék meg. Panasz esetén a lehető leggyorsabban vegyük fel a [...]
A munkabérelőleg nem azonos a munkabér előrehozatott kifizetésével. Valójában egy olyan előzetesen nyújtott pénzösszeget jelent, amelyet a munkavállalónak később vissza kell fizetnie. A munkabérelőleg kifizetése a munkavállalók átmeneti pénzügyi szükségleteinek enyhítésére szolgáló lehetőség, amelyet a munkáltató előre biztosít a munkabér esedékes kifizetési időpontja előtt. Ez az eszköz segítheti a munkavállalók átmeneti pénzügyi problémáinak megoldását, [...]
Az idei gazdasági trendek azt mutatják, hogy azok a szervezetek lesznek sikeresek, amelyek proaktívan kezelik a kulturális sokszínűség kihívásait és lehetőségeit. A globalizáció új hulláma tehát nem csupán technológiai, hanem alapvetően kulturális és emberi kihívásokat hoz magával. A vezetők számára ez azt jelenti, hogy az interkulturális kompetenciák fejlesztése stratégiai prioritássá vált. A jövő szervezetei [...]
Egyre gyakoribb, hogy a vállalkozások nem saját tulajdonú ingatlanban végzik tevékenységüket, hanem bérelt helyiségekben alakítanak ki működésükhöz szükséges feltételeket – akár komolyabb beruházásokkal is. Az „idegen ingatlanon végzett beruházás” azonban számos jogi, számviteli és adózási buktatót rejt, amelyeket már a beruházás előtt érdemes alaposan mérlegelni. A cikk ezekre a kulcskérdésekre kínál átfogó és gyakorlati útmutatót. [...]
A Z-generáció valószínűleg nem fog egy munkahelyen ledolgozni egy életet. Nézzük meg, hogyan formálja át a fiatalabb generáció a munkahelyekről alakított képünket! Szervezeti környezetben mindig voltak, vannak és lesznek különböző generációkról szóló sztereotípiák. Ezek az általánosítások sokszor torzítják a valós képet és gyakran megalapozatlan általánosításokra alapoznak. Ez pedig nem csak az egyének megítélését torzíthatja, [...]
Minden csapattagban különböző erősségek és potenciálok rejlenek, amelyek megfelelő felismerése és hasznosítása jelentősen növelheti a szervezeti hatékonyságot. A munkahelyi környezetben különösen fontos felismerni és tudatosan alkalmazni ezeket az intelligenciatípusokat, hiszen ez nemcsak az egyéni fejlődést támogatja, hanem hozzájárul a csapatok harmonikusabb működéséhez és a szervezeti célok hatékonyabb eléréséhez is. A vezetői szerep komplex feladatrendszerét [...]
Informatikai biztonság? Információbiztonság? Bár ezek a fogalmak rendkívül hasonlónak tűnnek, mégsem ugyanazt jelentik. Az információbiztonság tartalma ugyanis jóval szélesebb, hiszen nem elég, ha csak az IT-eszközeink biztonságára ügyelünk. Törekedni kell adataink magas szintű védelmére is, tenni azok sérülése, megsemmisülése, jogosulatlan megszerzése, módosítása és tönkretétele ellen. Senki számára sem újdonság az a sommás megállapítás, hogy [...]
A döntéshozási stratégiák az elmúlt két évtizedben gyökeresen megváltoztak. A tudományos és technológiai fejlődés, a digitalizáció és a globalizáció hatására a szervezeti döntéshozás is újradefiniálódott. A gyorsabb kommunikáció és az információ könnyebb elérhetősége révén a vezetői és az alkalmazotti réteg szerepe egyaránt átalakult. Mára már nem csupán a felső vezetői kör dönthet, ez minden szinten [...]