interkulturális kompetenciák fejlesztése

A sokszínűség ereje: interkulturális kompetenciák fejlesztése nem csak vezetőknek

Az idei gazdasági trendek azt mutatják, hogy azok a szervezetek lesznek sikeresek, amelyek proaktívan kezelik a kulturális sokszínűség kihívásait és lehetőségeit. A globalizáció új hulláma tehát nem csupán technológiai, hanem alapvetően kulturális és emberi kihívásokat hoz magával. A vezetők számára ez azt jelenti, hogy az interkulturális kompetenciák fejlesztése stratégiai prioritássá vált.   A jövő szervezetei [...]
Read more
Idegen ingatlanon végzett beruházás

Idegen ingatlanon végzett beruházás

Egyre gyakoribb, hogy a vállalkozások nem saját tulajdonú ingatlanban végzik tevékenységüket, hanem bérelt helyiségekben alakítanak ki működésükhöz szükséges feltételeket – akár komolyabb beruházásokkal is. Az „idegen ingatlanon végzett beruházás” azonban számos jogi, számviteli és adózási buktatót rejt, amelyeket már a beruházás előtt érdemes alaposan mérlegelni. A cikk ezekre a kulcskérdésekre kínál átfogó és gyakorlati útmutatót. [...]
Read more
Generációk a munkahelyen

Generációs ABC

A Z-generáció valószínűleg nem fog egy munkahelyen ledolgozni egy életet. Nézzük meg, hogyan formálja át a fiatalabb generáció a munkahelyekről alakított képünket!   Szervezeti környezetben mindig voltak, vannak és lesznek különböző generációkról szóló sztereotípiák. Ezek az általánosítások sokszor torzítják a valós képet és gyakran megalapozatlan általánosításokra alapoznak. Ez pedig nem csak az egyének megítélését torzíthatja, [...]
Read more
Intelligencia a munka világában

Intelligencia a munka világában

Minden csapattagban különböző erősségek és potenciálok rejlenek, amelyek megfelelő felismerése és hasznosítása jelentősen növelheti a szervezeti hatékonyságot. A munkahelyi környezetben különösen fontos felismerni és tudatosan alkalmazni ezeket az intelligenciatípusokat, hiszen ez nemcsak az egyéni fejlődést támogatja, hanem hozzájárul a csapatok harmonikusabb működéséhez és a szervezeti célok hatékonyabb eléréséhez is.   A vezetői szerep komplex feladatrendszerét [...]
Read more
Információbiztonság – ami nélkül lehet vállalkozni

Információbiztonság – ami nélkül lehet vállalkozni, de nem érdemes

Informatikai biztonság? Információbiztonság? Bár ezek a fogalmak rendkívül hasonlónak tűnnek, mégsem ugyanazt jelentik. Az információbiztonság tartalma ugyanis jóval szélesebb, hiszen nem elég, ha csak az IT-eszközeink biztonságára ügyelünk. Törekedni kell adataink magas szintű védelmére is, tenni azok sérülése, megsemmisülése, jogosulatlan megszerzése, módosítása és tönkretétele ellen.   Senki számára sem újdonság az a sommás megállapítás, hogy [...]
Read more
A döntéshozás evolúciója a szervezetekben

A döntéshozás evolúciója a szervezetekben

A döntéshozási stratégiák az elmúlt két évtizedben gyökeresen megváltoztak. A tudományos és technológiai fejlődés, a digitalizáció és a globalizáció hatására a szervezeti döntéshozás is újradefiniálódott. A gyorsabb kommunikáció és az információ könnyebb elérhetősége révén a vezetői és az alkalmazotti réteg szerepe egyaránt átalakult. Mára már nem csupán a felső vezetői kör dönthet, ez minden szinten [...]
Read more
Vállalkozás indítása

A vállalkozás indítása: probléma, ötlet a megoldásra, validálás

Minden vállalkozás alapja egy valós, létező probléma, és egy ötlet. Éspedig a te vállalkozói ötleted, amivel a felmerülő problémára megoldást adsz. Az általad adott megoldás lesz az, aminek a megvalósításával vállalkozóként ideális esetben pénzt keresel majd. Az első, amit ki kell találnod az, hogy mit szeretnél csinálni. Egy felmerült problémára milyen terméket, vagy szolgáltatást adsz [...]
Read more
Ügyfélszemlélet a gyakorlatban

Ügyfélszemlélet a gyakorlatban

A vásárlói döntések mögött rejlő igények feltérképezése versenyelőnyt jelenthet. Különszámunk Az ügyféligények fontossága, azonosítása és kiszolgálása témában eszközöket, példákat és stratégiai tanácsokat kínál az igények elemzésére és eredményes kiszolgálására.   Az ügyféligény a vállalkozás fejlődésének motorja   Egy vállalkozás sikerének egyik legmeghatározóbb tényezője az ügyfelek igényeinek pontos megértése és tudatos kiszolgálása. A piac visszajelzéseit elemezni, [...]
Read more
A kockázatok kezelése nem opció – hanem versenyelőny

A kockázatok kezelése nem opció – hanem versenyelőny

Ismeri a szervezete valódi kockázatait? A Kockázatok.hu egyedülálló adatbázisra és átlátható menedzsmentfunkciókra épülő webalkalmazás, amellyel akár egyetlen elkerült probléma is bőven megtérítheti ráfordításait. Cikkünkből kiderül, hogyan előzhetők meg a meglepetések.   Miért van szüksége minden szervezetnek egy jól felépített kockázatkezelési rendszerre?   A legtöbb szervezet úgy gondolja, ismeri a kockázatait – aztán jön egy váratlan [...]
Read more
A KPI-k bevezetése akkor szolgálja érdemben a döntéshozatalt, ha azok mérhetők, ellenőrizhetők, és valós összefüggést mutatnak a működési hatékonysággal

Mikor, miért, hogyan és milyen KPI-ket használj?

A KPI (Key Performance Indicator, Kiemelt, vagy Kulcs Teljesítmény Mutató) egy olyan előre meghatározott mutatószám, amelynek használatával hatékonyan nyomon tudod követni, és mérni egy vállalkozásodban kitűzött cél elérését.   A KPI-k olyan mutatók, amelyek segítenek számodra betekintést nyújtani a vállalkozásod alapvető pénzügyi és működési mutatóiba, amelyeket jól értelmezve hatékonyabbá, eredményesebbé tudod tenni céged működését. A […]

Read more