Vállalkozás indítása

A vállalkozás indítása: probléma, ötlet a megoldásra, validálás

Minden vállalkozás alapja egy valós, létező probléma, és egy ötlet. Éspedig a te vállalkozói ötleted, amivel a felmerülő problémára megoldást adsz. Az általad adott megoldás lesz az, aminek a megvalósításával vállalkozóként ideális esetben pénzt keresel majd. Az első, amit ki kell találnod az, hogy mit szeretnél csinálni. Egy felmerült problémára milyen terméket, vagy szolgáltatást adsz [...]
Read more
Ügyfélszemlélet a gyakorlatban

Ügyfélszemlélet a gyakorlatban

A vásárlói döntések mögött rejlő igények feltérképezése versenyelőnyt jelenthet. Különszámunk Az ügyféligények fontossága, azonosítása és kiszolgálása témában eszközöket, példákat és stratégiai tanácsokat kínál az igények elemzésére és eredményes kiszolgálására.   Az ügyféligény a vállalkozás fejlődésének motorja   Egy vállalkozás sikerének egyik legmeghatározóbb tényezője az ügyfelek igényeinek pontos megértése és tudatos kiszolgálása. A piac visszajelzéseit elemezni, [...]
Read more
A kockázatok kezelése nem opció – hanem versenyelőny

A kockázatok kezelése nem opció – hanem versenyelőny

Ismeri a szervezete valódi kockázatait? A Kockázatok.hu egyedülálló adatbázisra és átlátható menedzsmentfunkciókra épülő webalkalmazás, amellyel akár egyetlen elkerült probléma is bőven megtérítheti ráfordításait. Cikkünkből kiderül, hogyan előzhetők meg a meglepetések.   Miért van szüksége minden szervezetnek egy jól felépített kockázatkezelési rendszerre?   A legtöbb szervezet úgy gondolja, ismeri a kockázatait – aztán jön egy váratlan [...]
Read more
A KPI-k bevezetése akkor szolgálja érdemben a döntéshozatalt, ha azok mérhetők, ellenőrizhetők, és valós összefüggést mutatnak a működési hatékonysággal

Mikor, miért, hogyan és milyen KPI-ket használj?

A KPI (Key Performance Indicator, Kiemelt, vagy Kulcs Teljesítmény Mutató) egy olyan előre meghatározott mutatószám, amelynek használatával hatékonyan nyomon tudod követni, és mérni egy vállalkozásodban kitűzött cél elérését.   A KPI-k olyan mutatók, amelyek segítenek számodra betekintést nyújtani a vállalkozásod alapvető pénzügyi és működési mutatóiba, amelyeket jól értelmezve hatékonyabbá, eredményesebbé tudod tenni céged működését. A […]

Read more
mesterséges intelligencia a hazai cégeknél

A mesterséges intelligencia a hazai cégeknél

A legbiztosabb a vállalkozói világban is a folyamatos változás. E látszólagos ellentmondás ékes bizonyítékai a mesterséges intelligencia üzleti felhasználásában rejlő lehetőségek, illetve az ezek kiaknázásának feltétele, a vállalkozások képessége a gyors tanulásra. Az „aki kimarad, az lemarad” elv jegyében nézzük meg ezt könyvelő szemmel!   A mesterséges intelligencia – és az azzal számszerűsíthetően is elérhető [...]
Read more
munkaerő-kiválasztás

A munkaerő-kiválasztás és képzés logisztikai problémái kkv-k esetében

Hazánkban a vállalkozások többségénél alkalmaznak munkavállalót. Kérdésként merülhet fel, hogyan válasszuk ki a megfelelő munkaerőt, és mit kell azért tenni, hogy a fluktuáció minél alacsonyabb legyen. Első lépésként azt kell tisztázni, hogyan lehet munkaerőt találni. Erre többféle megoldás jöhet szóba. Az első, hogy hirdetés útján keresünk munkaerőt, amelynek előnye, hogy a vállalkozás határozza meg a [...]
Read more
Vezetői stresszkezelés

Vezetők és a stresszkezelés: a munkatársaknak is továbbadható coping technikák

A vezetői szerepkörben különösen fontos a stresszkezelési kompetenciák fejlesztése, hiszen ez nem csak az egyéni teljesítményt befolyásolja, hanem a teljes szervezeti kultúrára és a csapat mentális egészségére is hatással van.   A modern munkahelyi környezetben a stresszkezelés és a mentális egészség támogatása már nem holmi úri huncutság vagy luxus, hanem alapvető szervezeti felelősség, amely közvetlen [...]
Read more
Stratégia az ügyfelek vásárlással kapcsolatos kifogásainak kezelésére

Stratégia az ügyfelek vásárlással kapcsolatos kifogásainak kezelésére

Minden meggyőzési és sales folyamat során találkozhatunk kifogásokkal, amelyeket a vevők mondanak, hogy miért nem vásárolnak. Ezek hatékony kezelése növeli a sikeresen lezárt tranzakciók számát.   Először is tisztában kell lennünk azzal, hogy melyek a leggyakrabban felmerülő kifogások. Ezek megértésénél vegyük figyelembe, hogy egy elhangzott kifogás nem minden esetben fedi teljesen a valóságot, így fontos [...]
Read more
mindfulness

Mindfulness a szervezeti életben

A mindfulness – vagy tudatos jelenlét – egy olyan mentális gyakorlat, amely a figyelem összpontosítására és a jelen pillanatra való tudatos figyelésre tanít. A szervezeti életben is kezdik felfedezni, hogy a tudatos jelenlét a siker egyik elengedhetetlen záloga.   A mindfulness lényege, hogy a jelen pillanatra összpontosítunk, elengedve a múltbéli aggodalmakat és a jövőbeli félelmeket. [...]
Read more

Lemásolhatja-e a munkáltató a munkavállaló okmányait, iratait?

A munkavállaló személyes okmányairól készíthet-e másolatot a HR-munkatárs? A válasz röviden: nem. A korábbi gyakorlatot megváltoztató ezen válasz mögött azonban számos jogszabályi rendelkezés, illetve hatósági értelmezés és döntés áll, amelyet jelen írásunkban bemutatunk.   A GDPR fogalommeghatározásai alapján egy természetes személy személyazonosításra alkalmas okmánya, illetőleg annak adattartalma személyes adatnak, a személyes adatról másolat készítése, valamint [...]
Read more